Witam, kupiłem octavie 2 ma 125tys przebiegu serwisowana do 70tys nastepne poltora roku nic i zawitala do mnie. Nie wiem czy wymienic rozrzad bo wydaje sie byc dobry, nic nie piszczy ani nic. Idealnie pracuje. Stad moje pyt co ile powinien byc wymieniany rozrzad? Bo wychodzilo by na to, ze powinien byc wymieniony przy jakis 90tys?
i jeszcze drugie pytanie... komputer nie pokazuje mi ile pali na 100km tylko ile przejezdzam na 1litrze paliwa albo cos zle naciskam? pozdrawiam
kingway, jaka wersja, jak jest maxi to ustawiasz na manetce z boku średnie spalanie albo w danej chwili
jeśli chodzi o rozrząd to jeśli masz 100% pewności że wymieniony to zostaw
wymienia się około 90-100tyś, a po 2007 roku przedłużyli do chyba nawet 135tyś ale ja w to nie wierzę
Ja u siebie miałem tylko pasek wymieniony
a jeżeli chodzi owyświetlanie spalania to widziałem takie coś u gościa z Danii w jego Touranie.tak że albo masz wersje duńską całego auta albo licznik.może w Anglii też podają w ten sposób spalanie.tego nie wiem. a to wskazywałoby na jakiegoś "anglika".to autko jako nowe było kupione w Polsce?? chyba nie?
i jeszcze drugie pytanie... komputer nie pokazuje mi ile pali na 100km tylko ile przejezdzam na 1litrze paliwa albo cos zle naciskam? pozdrawiam
U mnie w ustawieniach maxidota można zmienić, aby komputer pokazywał ci spalanie paliwa w litrach na kilometry, więc spróbuj poszperać w ustawieniach. Jeśli się nie mylę, to aby to zmnienić to musisz wejść w Setup (ustawienia), a następnie w Units.
Lepiej wymień nie są to aż takie koszty a zawsze bezpieczeni. Ja wymieniałem 2 tygodnie temu na orginałach rozrząd + pompa wody to koszt z robocizną ok 1250zł dodam że mam silnik 2 litry. Czyli w 1,9 będzie taniej
...Olej, filtry i kompletny rozrząd - te koszty powinny być z góry wkalkulowane w cenę zakupu używanego samochodu.
Niezależnie od rocznika i przebiegu.
okej teraz następne pytanie czy komputer nie powinien podać kiedy jakie naprawy, wymiany zrobić? bo mam km spalania bak i cos tam z naprawa? albo czy wyjdzie jak podlacze pod komputer lapka co kiedy bylo robione?
...Olej, filtry i kompletny rozrząd - te koszty powinny być z góry wkalkulowane w cenę zakupu używanego samochodu.
Niezależnie od rocznika i przebiegu.
Dokładnie tak.
Do tego dodałbym płyn w układzie chłodzenia i płyn hamulcowy - ten ostatni powinno się wymieniać co 2 lata (wiele osób o tym zapomina). Koszt niewielki, a ma wpływ na bezpieczeństwo.
[ Dodano: Wto 05 Lip, 11 16:26 ]
Zamieszczone przez kingway
czy komputer nie powinien podać kiedy jakie naprawy, wymiany zrobić?
Komputer przypomni Ci tylko o terminie przeglądu, nie podaje terminu wymiany konkretnych materiałów eksploatacyjnych (zapali się chyba kontrolka, jeśli okładziny hamulcowe będą zbyt cienkie, ale tego nie jestem pewien, zajrzyj do instrukcji). W założeniach masz jechać do serwisu na przegląd i serwis ma wiedzieć, co przy jakim przebiegu trzeba wymienić. To tyle teorii
Witam ja z tej samej beczki wymieniac czy nie 5 lat i 67 tys pierwszy właściciel pozdrawiam
Witam,
mam podobny przypadek, bo: 6 lat i przebieg 83kkm i po wielu rozmowach z serwisami ASO i nie tylko doszedlem do wniosku, ze wymieniam nie czekajac do 90kkm.
Pewnie by wytrzymal ale skoro jest jakiekolwiek ryzyko, ze moze strzelic pasek to nie ma co sie zastanawiac wiecej tylko wymieniac. Dla mojego silnika koszt wymiany 250zl i czesci - zamienniki firmy INA 350zl (z pompa).
600zl i na pare lat spokoj, przy okazji wymieniam plyn G12 na nowy.
PS. Przy okazji, czy Octa II na czujniki zuzycia klockow hamulcowych?
kingway, wymień wszystkie płyny i będziesz miał z głowy. Rozumiem, że chcesz ciąć koszty, ale pytanie czy wymieniać czy nie to jak zadanie sobie pytania czy umyć ręce po grzebaniu w silniku...
"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
ok już wszystko zmienione wraz z tulejami na wahaczach
teraz pytanie właśnie co do zużycia hamulców znajomy mówi, że trzeba by wymienić w książce doczytałem się, że komputer zasygnalizuje... ale coś nie pokazuje a na moje oko przód ma jeszcze z 10kk do przejechania no a tył można by wymienić bo już hamuje nie to co powinno a sygnalizacji dalej brak
aha i jeszcze problem z zapalaniem, tzn na zimnym pali na dotyk a przy rozgrzanym silniku trzeba kręcić w czym może tkwić problem?
Komentarz